Jobba hos oss: SD Skaraborg söker Distriktsombudsman | Sverigedemokraterna Skaraborg
Välkommen till Skaraborgs distrikt

Jobba hos oss: SD Skaraborg söker Distriktsombudsman

SD Skaraborg söker Distriktsombudsman

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en driven och strukturerad distriktsombudsman till Sverigedemokraterna Skaraborg med bas i Skövde där kontoret finns. Arbetstiden är deltid men omfattningen kan komma att bero på vad vi får för sökanden. Arbetsuppgifterna är av vitt skilda slag, så som administration och ekonomi i distriktets verksamhet, där du bl.a. kommer att hantera den löpande administrationen. Du kommer sköta förberedelserna inför distriktets sammanträden, sammanställa protokoll och skicka ut samt publicera beslut. Vidare ska du jobba med att höja den kvalitativa nivån på det organisatoriska och politiska arbetet i hela partidistriktet genom att planera utbildningar och aktiviteter. I arbetsuppgifterna ingår även att stärka partiets digitala kommunikation. Merparten av arbetstiden kan förläggas fritt men en väsentlig andel av arbetet sker på kvällar och helger då de flesta som du jobbar tillsammans med är fritidspolitiker.

Vem är du?

Vi tror att du är en självgående och engagerad person med förmåga att arbeta med vitt skilda personlighetstyper och förmåga att samarbeta med och entusiasmera andra. Du har en god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift och är en duktig samordnare som har en förmåga att hantera flera uppgifter parallellt, utan att tappa struktur och noggrannhet. Vidare har du god kunskap om partiets ideologi, politik, organisation och inre arbete. Du ska ha B-körkort och tillgång till egen bil.

Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande, tveka därför inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta oss.

Ansökan med personligt brev, meritförteckning och referenser skickas till skaraborg@sd.se